Na forum MyBBoard dosyć regularnie pojawiają się tematy w których użytkownicy skarżą się na niedziałające pluginy. Często problem objawia się komunikatem o nieznalezionym pliku PHP, np. z paczki językowej danego dodatku. Elementem wspólnym tych zgłoszeń był hosting z jakiego korzystały osoby mające takie problemy - konta istniały w firmie ProSerwer.pl. Początkowo doradzaliśmy sprawdzanie działania na innym hostingu, ale podobnych zgłoszeń było na tyle dużo, że sprawa wydała nam się naprawdę dziwna.

Postanowiliśmy samodzielnie zbadać przyczynę zakładając konto w ProSerwer. Problem nie ujawnił się i nie występował pomimo prób z naprawdę wieloma dodatkami. Postanowiliśmy więc skontaktować się z pomocą techniczną firmy. Analiza logów z kilku zgłoszeń na forum dała jasną odpowiedź na przyczynę problemu - winni ich wystąpienia byli sami użytkownicy kont, a nie firma ProSerwer.

Skrypt nie był w stanie znaleźć plików, ponieważ użytkownicy korzystali z klienta FTP z włączoną opcją zamiany nazw plików na małe. Jest to bardzo łatwe do przeoczenia np. w popularnym kliencie Total Commander. Same serwery działają natomiast na systemie Linux, skrypty są interpretowane przez PHP i wielkość nazw plików jak najbardziej ma znaczenia. Różnica w jednym znaku oznacza brak możliwości odnalezienia pliku i w efekcie błąd.

Zalecamy więc dokładne sprawdzanie tej opcji podczas uploadu plików na serwer, oraz korzystanie z innych, wyspecjalizowanych klientów FTP takich jak Filezilla czy WinSCP. Pamiętając o tej zasadzie zaoszczędzicie problemów sobie, supportowi MyBB, oraz wsparciu technicznemu firmy hostingowej z jakiej korzystacie.