HyperVM - VPS

Założony przez  Matif.

Witam, jako że nie znam się totalnie na VPS'ach, a zapewne wielu z was ma z nimi do czynienia, jak to jest z tym HyperVM

Czy to jest panel typu Cpanel / DirectAdmin ?
Posiada wbudowanego phpmyadmina czy trzeba instalować?

Zastanawiam się nad przejściem na próbę ze zwykłego hostingu na VPS
tylko nie wiem czy taki server trzeba mocno przygotowywać, czy raczej jest to prosta operacja?
W polecanych Hostingach znalazłem tą ofertę:
https://www.billing.mzhost.co.uk/cart.ph...roduct&i=2
I właśnie na nią chciałbym przejść ;)

czekam na odpowiedź
z góry dzięki ;)
Tak, jest to panel w rodzaju DirectAdmina/cPanelu tylko oczywiście mający o wiele większy zakres i uprawnienia.
Tutaj możesz przetestować: http://demo.hypervm.com:8888/
Co do phpmyadmina to nie jestem pewien, ale raczej HyperVM go nie posiada, aczkolwiek mZone na pewno go doinstalowuje.
HyperVM wydaje się podobny do cP/DA, ale służy do czegoś zupełnie innego.
DA oraz cPanel pozwalają na bardzo wygodne zarządzanie kontem (konta ftp, bazy, domeny, strefy DNS, konta email), oraz niektórymi tylko ustawieniami serwera.
HyperVM to natomiast panel pozwalający na kompleksową obsługę serwera, uruchomionych na nim usług itp. ogólnie można by powiedzieć, że to takie solidne uproszczenie zamiast używania konsoli. Niemniej nie realizuje on funkcji cP/DA, czyli nie pozwala na podpinanie domen jako takich, tworzenie kont ftp. itd.
Gdyby decydować się na VPSa, zakup HyperVM nie ma sensu (chyba że mamy już go od razu), co najwyżej Direct Admin, ale ten znowu wymaga dosyć mocnej maszyny aby sensownie działał. cPanel ze względu na wymagania to albo bardzo mocny VPS, albo dedyk.
A istnieje panel typu DA/cPanel który jest darmowy i nie wymaga tak mocnej maszyny?
ew. w jaki sposób zainstalować na vps forum, nie instalując powyższych oprogramowań?
Łukaszu, czyli na słabszej maszynie trzeba zadowolić się samym HyperVM (jeśli jest zainstalowane domyślnie)? :P